Fauna | pt. 01

transfeminiininen muunsukupuolinen
transfeminine nonbinary, they/she pronouns
sanat joilla saa kutsua: enby, kaunis, hieno, ihana, babe
ja ei saa kutsua: millään maskuliinisilla termeillä
words that are okay to use: enby, beautiful, cute, lovely, babe
and words that are not: anything masculine

IMG_1204
tekstikuvaus: Johan istuu penkillä ja hymyilee suoraan kameraan. Hänellä on yllään pystyraidallinen kauluspaita, kukkakuvioinen takki jonka taskussa on voikukka, mustat shortsit ja sukkahousut sekä musta lipallinen baskeri. Hänellä on kirkkaanpunaista huulipunaa.
image description: Johan is sitting on a bench and smiling towads the camera. They are wearing a vertically striped dress shirt, jacket with a floral pattern and a dandelion in the pocket, black shorts and thights as well as a black beret with a visor. They are wearing bright red lipstick.
IMG_1201
tekstikuvaus: Johan istuu sivuttain penkillä ja hän katsoo vasemmalle. Hänen toinen jalkansa on nostettuna penkille, ja hänen kätensä lepää penkin selkänojalla. Hänellä on päällään samat vaatteet kuin aiemmassa kuvassa.
image description: Johan is sitting sideways on a bench and looking to their left. Their other leg is on the bench as well, and their hand is laying on the back rest of the bench. They are wearing the same things as in the last photo.
IMG_1194
tekstikuvaus: Johan istuu penkillä ja katsoo suoraan kameraan. Hän pitää kättänsä penkille nostetun jalkansa päällä. Hänellä on yllään samat asiat kuin aiemmissa kuvissa.
image description: Johan is sitting on a bench and looking straight into the camera. Their leg is on the bench as well, and their hand is laying on their knee. They are wearing the same things as in the previous photos.


suomeksi:

"Mie tulin itselleni kaapista ulos puolitoista vuotta sitten. Se tapahtui niin, että huomasin haaveilevani, että kehoni olisi erillainen ja, että saisin käyttää yleisesti feminiinisenä pidettyjä vaatteita. Poikana oleminen ei tuntunut oikealta, mutta tyttökään mie en ole. Niinpä huomasin olevani muunsukupuolinen. Aluksi määrittelin itseni genderfluidiksi, myöhemmin siirryin käyttämään termiä "transfeminine nonbinary". Englannin kielessä they/them-pronominit soveltuvat hyvin minusta puhuttaessa, tällä hetkellä kokeilen myös miltä she/her-pronominit tuntuvat minusta.

Usein kysytään sitä, että huomasinko itsessäni mitään poikkeavaa lapsena ja mikä kysymys se on, kaikkihan me olemme poikkeavia jossain suhteessa. On kuitenkin totta, että mie olin lapsena jo sukupuolen ilmaisultani omanlaiseni. Leikeissä tykkäsin olla prinsessa usein ja välistä myös prinssi tai jokin muu maskuliininen hahmo.

Mie hyväksyn sen millainen olen. En haluaisi mistään hinnasta olla muunlainen. Välistä on kyllä hämmentävää, kun ei tiedä tarkkaan millainen haluaa oman kehon olevan tai haluaako ilmaista itseään feminiinisesti vai neutraalisti. Uskon myös sukupuoleni mahdollisesti muuttuvan elämän aikana tai sitten ei, sitä en tiedä. Nykyhetki on se mikä merkitsee ja mie olen itseeni tyytyväinen tälläisena juuri nyt, nautin siitä kovasti kun saan kulkea hame päällä kumppanin kanssa ulkona ja kuten on todettu, olen löytänyt itselleni termitkin joilla haluan itsestäni puhuttavan."


in english:

"I came out to myself a year and a half ago. The way it happened was that I noticed myself dreaming of having a different kind of body, and wanting to use clothes that are generally thought to be feminine. It didn't feel right to be a boy, but I'm not a girl either. That's how I figured out that I'm nonbinary. At first I identified myself as genderfluid, and later started using the term "transfeminine nonbinary" instead. They/them pronouns are well suited when referring to me, but at the moment I'm also experimenting with she/her pronouns and how they make me feel.

I'm often asked that did I notice something abnormal about myself as a child and I wonder what even is that question, aren't we all a bit abnormal in some way. It is true though, that already as a child my gender expression was unlike most boys my age. When playing I usually liked being a princess, but sometimes also a prince or some other masculine character.

I accept myself the way I am. I wouldn't want to be any different for any price. Sometimes it is confusing though, when I'm not quite sure how I want my body to look like or do I want to present in a feminine or in a neutral way. I believe that it's possible for my gender to change on the way, but it might also stay the same. Here and now is what matters and I'm happy with myself how I am right now. I really enjoy spending time outside with my partner while wearing a skirt and as stated, I have found the terms I want to be referred to as."

Kommentit